call 052-8586725

whatsapp-call
contact-us
social-media-links

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו נחזור אליכם

    תכנון ועיצוב הבית

    הבית, הוא לב ליבו של האדם, הוא יוצא ממנו בתחילת היום וחוזר אליו בסופו. הוא צריך להיות נעים ובו זמנית נח לשימושו האישי. כאן, נכנס מקומו של העיצוב, כיצד הבית הופך נעים ומעוצב ובמקביל נח לשימוש? עיצוב פנים, פונקציונאליות ומה שביניהם.

    • עיצוב פנים עוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים לפרטי פרטים, נותן מענה לצרכיו הפיזיים והנפשיים של האדם ומגובה בתכניות אדריכליות התואמות עיצוב זה.
    • לפי תורת הבנייה – בית,  הוא "מקום הנדסי המתוכנן ועשוי ע"י האדם למטרותיו ולצרכיו". לכן, לפני שניגשים לעיצוב הבית צריך תחילה להבין למי הבית מיועד? כמה נפשות מתגוררים? מה הוא אורח החיים בבית? כיצד מתנהלים? ועוד.

    ברגע שנדע את כל התשובות לשאלות הללו, נוכל לבנות פרוגרמה, שהיא בעצם רשימת הדרישות עליהן התכנון והעיצוב צריכים לענות. הפרוגרמה מכתיבה כיצד החלל יחולק ומה יהיה בכל חלל. בסוף, נקבל תמונה של חלל המחולק לחללים קטנים יותר, אשר ביחד יוצרים הרמוניה וזרימה. חלוקת החלל תחל מתכנון החלל המרכזי שהוא החלל המאחד את כל המתגוררים, ומהווה גם כחלל הכניסה עבור אורחים וכולל את הסלון, פינת אוכל ומטבח. לאחר תכנון זה, מתבצע תכנון עבור חדרי השינה, מקלחות וחדרי השירות. כל החלוקות כמובן משפיעות אחת על השנייה, כך נוכל למקסם את החלל, נצמצם פעולות שאינן לצורך ונוכל להפוך את השימוש בבית לחוויה. לדוגמא, המטבח, אם הבית הוא לב ליבו של האדם, המטבח משמש כלב ליבו של הבית. הוא משמש את כולנו ואנו נמצאים בו הרבה משעות היום. לכן, יש להבין תחילה מי המשתמש העיקר בחלל? מה הוא דפוס פעילותיו? מה הוא דפוס פעולות שאר המתגוררים ובאיזו תדירות? כך, נוכל בעצם להבין כיצד נכון לתכנן את המטבח בצורה שתמנע התעייפות ותיצור הנאה מהשימוש, ונקבל חלל שהוא נח לשימוש היומיומי וגם יפה ועיצובי.

    על בסיס ערכים אלו, המתקיימים על כל החלל, הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו, מתבצעת בחירת החומרים. בחירת החומרים כוללת בתוכה:

    • בחירת חומרי גמר וגווני צבע – בין אם מדובר בטיח חוץ או צביעת אזורי פנים, לכל אזור בבית יותאם הגוון המתאים לו ולפונקציונאליות שלו.
    • בחירת אריחים – החל מהריצוף המתאים לאווירת הבית, לחדרים, ועד לחיפוי קירות חדרי רחצה, שם נפגוש גם את הכלים הסניטרים.
    • הריהוט – בנוסף לטעם האישי והנוחות, יותאם בהתאם לפרופורציה של הבית, בין אם מדובר בריהוט קנוי לבין פריט המיוצר בנגרות, נתאים אליו את כל נושא נגישות הבית, נק' חשמל, אינסטלציה, מיזוג ועוד.
    • ריהוט משלים – הכולל בתוכו, וילונות, זכוכיות ועד לרמת הפריטים הדקורטיבים.

    לבסוף, התאורה – משפיעה על תפיסת החלל. היא צריכה להתאים לגוונים הנבחרים ולהחמיא להם. בעיצוב, נוצרת יצירת אומנות וכל יצירת אומנות צריכה להיות מוארת בהתאם.

    לכתבות נוספות בתחום

    תכנון ועיצוב המשרד

    עיצוב המשרד, הינו תחום מאתגר, הוא פונה ללקוח ולומד את רשימת הדרישות שלו, שהיא הפרוגרמה לחלל. אך בד בבד המשרד...

    המשך קריאה
    עיצוב לובאים – סביבה

    מי מאיתנו לא שהה בבניין שכאשר הוא נכנס אליו הוא נפעם? עיצוב לובאים נכנס לתודעה בעשור האחרון. תפקידו לנתק את...

    המשך קריאה
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support